Hakka-nöjdhetslöfte för sommardäck

Om du inte är nöjd med dina nya Nokian Hakka sommardäck kan du byta ut dem mot nya Nokian sommardäck eller få pengarna tillbaka. Löftet gäller däck som köpts och monterats hos Nokian Tyres återförsäljare som förbundit sig till Hakka-nöjdhetslöftet.

Hur fungerar Hakka-nöjdhetslöfte?

1 Returnera däcken

Returnera däcken inom 14 dagar från inköpsdagen till inköpsstället. Ta med originalkvittot som bevis på köpet. Siffran 8 ska vara helt synlig på DSI-slitagevarnaren (Driving Safety Indicator) på alla däcken.

2 Välj en annan däckserie

Byte och montering av nya däck är avgiftsfria för kunden. Om kunden byter till däck som är dyrare eller billigare än de ursprungliga, utjämnas prisskillnaden med tilläggsbetalning eller kreditering.

Prova själv!

Välj de Nokian Hakka sommardäck som passar dina behov

Hakka-nöjdhetslöfte villkor och begränsningar

1 Hakka-nöjdhetslöfte

Om kunden inte är nöjd med sina Nokian Hakka-sommardäck, kan dessa returneras eller bytas ut till andra inom 14 dagar från inköpsdagen i den affär där däcken köpts. Samtidigt ska kunden uppvisa det ursprungliga inköpskvittot.

Siffran 8 ska vara helt synlig på DSI-slitagevarnaren (Driving Safety Indicator) på alla de däck som returneras.

Byte och montering av nya däck är avgiftsfria för kunden.

Om kunden byter till däck som är dyrare eller billigare än de ursprungliga, utjämnas prisskillnaden med tilläggsbetalning eller kreditering.

Förmånen förutsätter att däcken har köpts och monterats hos en återförsäljare som förbinder sig till Hakka-nöjdhetslöftet.

Kundnöjdhetslöftet är av engångskaraktär och fordonsspecifikt.

Hakka-nöjdhetslöftet gäller för följande sommardäck som har köpts i Sverige, Norge eller Finland under tiden 1.3.2016-28.2.2017: Nokian Hakka Green, Nokian Hakka Green 2, Nokian Hakka Blue, Nokian Hakka Black, Nokian Hakka Blue SUV, Nokian Hakka Black SUV och Nokian Hakka C2.

2 Övriga allmänna villkor

Dessa villkor begränsar inte de rättigheter som tvingande lagstiftning ger kunden.

Nokian Tyres har rätt att använda underleverantörer för utförande av tjänsterna och till dem överlåta sådan information om kunden, fordonet och däcken som är nödvändiga för att utföra tjänsterna.

Kunden har rätt att neka Nokian Tyres att använda sina personuppgifter för direktmarknadsföring samt marknadsundersökningar och enkäter.

Nokian Tyres har rätt att spela in kundtjänstsamtal och annan kommunikation som är relaterad till tjänsterna för att verifiera eventuella ingångna avtal, granska och utveckla kvaliteten på tjänsterna och för att utveckla kundtjänsten.

På tjänsterna tillämpas antingen finsk, svensk eller norsk lag beroende på i vilket av länderna däckserien har köpts.

Informationen i kundregistren för tjänsterna används bl.a. för kundtjänst och marknadsföring.

Register- och dataskyddsbeskrivningar för tjänsterna finns till påseende här

Kunden ansvarar för att de uppgifter som noterats är korrekta. Kunden ska utan dröjsmål meddela Nokian Tyres om förändringar i sina uppgifter.