Däckinnovationer, handarbete och toppteknologi

Vi kan utveckla säkra däck tack vare att vi känner väl de nordiska förhållanden. Våra viktigaste arbetsredskap är nya innovationer som vi använder för att utveckla säkra, hållbara och miljövänliga däck. Resultatet av vårt arbete testas i förhållanden där endast de starkaste klarar sig. Det är du och andra bilister som är utgångspunkten för vårt utvecklingsarbete. Det är din vardag och säkerhet som vi vill förbättra.



Utvecklingsarbete

Huvuduppgiften för Nokian Tyres produktutveckling är att utveckla världens bästa vinterdäck och skogsmaskinsdäck. Produktutvecklingen har haft samma grundprincip i 80 år: det krävande målet är att utveckla däck för nordiska förhållanden, för bilförare som uppskattar säkerhet och kräver att däcken ska fungera pålitligt i alla körförhållanden.

De mest populära artiklarna

Tester

Av Nokian Tyres utvecklingskostnader går cirka hälften till produkttester. Det räcker inte enbart att testa produkterna i ett laboratorium. Nokian Tyres testar även i verkliga förhållanden för att vara säker på att den färdiga produkten fungerar utan problem i krävande och varierande förhållanden.

De mest populära artiklarna

Säkerhet

Säkerhet är ett slutresultat av toppteknologier, forskningsresultat, erfarenheter och tester. Allt för din och dina närmastes skull.

De mest populära artiklarna

Däckfakta

Kvalitetsdäck är din bils viktigaste säkerhetsutrustning.  En high tech –produkt som är ett resultat av noggrant utvecklingsarbete och mångsidiga tester. En produkt som ska tas väl om hand.

De mest populära artiklarna

Testframgångar

Vårt omfattande produktsortiment, skräddarsytt för olika förhållanden, finns bland de bästa i biltidningarnas däcktester år efter år. Du kan lita på våra testvinnande topprodukter i alla situationer. Läs mer om tester av våra sommar- och vinterprodukter!

Våra världsrekord

Den snabbaste bilen på is. Med en hastighet på 335,713 km/h körde Nokian Tyres testförare Janne Laitinen ett nytt världsrekord på is. Rekordet kördes den 9 mars i bitande vinterkyla på en isbana på Bottenviken utanför Uleåborg.

De mest populära artiklarna