

Däcktestning under extrema förhållanden
Där legender föds
Olika förhållanden ställer olika krav på däck. Därför testar vi våra banbrytande produkter över hela världen, på olika vägunderlag och i snabbt skiftande väderförhållanden.
Vi testar så att du kan tillbringa varje ögonblick bakom ratten med sinnesfrid
Världens största och mest varierande vintertestmiljö
Vårt testcenter i Ivalo i Finland, ofta kallat "White Hell", är platsen där vi, världens nordligaste däcktillverkare, testar våra vinterdäck.
Under de iskalla dagarna från november till april testar vi verklig prestanda på ett sätt som ingen datormodell någonsin skulle kunna göra.
Krävande däcktester på våta och torra vägar under hela året
Under den heta spanska solen ligger vår testanläggning i Santa Cruz de la Zarza, där vi har en mängd olika banor. Här utsätts sommar- och vinterdäck för tuffa körsituationer.
De däck som klarar hettan blir en del av den resa mot en säkrare värld som började för över 80 år sedan.
Flexibla och precisa tester nära vår produktutvecklingsenhet
Testcentret i Nokia, Finland, ligger bara ett stenkast från Nokian Tyres huvudkontor. Här simulerar vi nästan alla tänkbara körsituationer på nordiska vägar från april till november.
Testcentret är särskilt välutrustat för mångsidiga tester av däckens våtgrepp tack vare ett modernt bevattningssystem.
Säkerheten i våra däck bygger på en djup förståelse för nordiska förhållanden, kombinerad med innovation – en ständig ström av idéer som används för att förbättra säkerhet, slitstyrka och hållbarhet.
Resultaten av vårt arbete testas under förhållanden där endast de tuffaste klarar sig.
Kolla in vad våra kunder och tidningstester säger
Oberoende däcktester

Hitta våra testvinnare och testframgångar i motortidningar genom åren och säsongerna i vårt omfattande produktsortiment, skräddarsytt för olika marknader.
Du kan lita på våra säkra produkter under alla förhållanden.
Våra världsrekord

Tester i extrema situationer är kärnan i vår verksamhet och kräver unik skicklighet. Det är bara på så sätt vi kan utveckla säkrare och mer hållbara däck i framtiden.















